Pomimo, że handel internetowy jest znany od lat, rynek e-commerce co roku rejestruje dwucyfrowe wzrosty. Nic nie wskazuje też na to, żeby ten trend miał się zmienić. Dlatego jeśli Twoja firma nie korzysta jeszcze z kanału sprzedaży internetowej, warto to zmienić!
Wraz z rosnącą popularnością e-commerce, rosną też potrzeby klientów. Użytkownicy przyzwyczajają się do rozwiązań liderów branży i często oczekują ich wszędzie. Warto wdrażać nowoczesne platformy e-commerce ponieważ w ten sposób zyskamy lojalnych klientów i odciążymy dział handlowy.
Co więcej jeśli zakupy w Twoim sklepie internetowym będą dla klienta pozytywnym doświadczeniem, będzie on wydawał więcej i częściej i zwiększy wyniki sprzedaży Twojej firmy.
W przypadku handlu internetowego nie można zapominać również o analityce. Dzięki bezpośrednim kontaktom z klientem i możliwością śledzenia jego każdego kroku w sklepie, możemy lepiej poznać naszych klientów, przygotować bardziej trafną ofertę i dotrzeć do podobnych grup klientów. Ta zaleta jest szczególne istotna jeśli sprzedajesz swoje towary za pomocą hurtowni, które są naturalnym buforem między Twoją firmą, a Twoim klientem. Dzięki sprzedaży on-line jesteś w stanie nawiązać z nimi bezpośredni kontakt i poznać ich jak nigdy wcześniej.
Przykład:Coca-Cola, pomimo gigantycznej globalnej sprzedaży miała problem z komunikacją z własnymi klientami. Wszystkie ich towary przechodziły przez dystrybutorów, hurtownie lub sklepy. Dzięki wdrożeniu własnego sklepu internetowego z możliwością zamówienia butelek z dedykowanym napisem, Coca-Cola w końcu bezpośrednio poznała swoich klientów. Sklep okazał się tak wielkim sukcesem, że dodane do niego zostały gadżety z logo Coca-Cola (bluzy, koszulki itp.). Pozwoliło to zwiększyć zarówno wartość sprzedaży w tym kanale jak i wartość pojedynczego koszyka w sklepie internetowym.
Prowadzenie sprzedaży za pomocą kanału internetowego pozwala pozyskać dużą liczbę klientów w krótkim czasie. Scentralizowany magazyn, niższe koszty pracownicze i brak kosztów punktów stacjonarnych generują dodatkowe oszczędności dla firmy. Dodatkowo sprzedaż można prowadzić 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.
Dzięki handlowi elektronicznemu wszystkie dokumenty mamy również w formie elektronicznej, dzięki temu łatwiej uporządkować procesy w firmie i uprościć obieg dokumentów.
Kolejnym plusem własnego sklepu internetowego jest lepszy kontakt z klientem i pełna analityka. Zyskujemy informacje o ścieżce zakupowej klientach i produktach, które często kupowane są razem. Na podstawie tej wiedzy można lepiej dostosować ofertę, zoptymalizować stany magazynowe i przygotowywać dopasowane akcje promocyjne i rabatowe.
Sklep internetowy to również duże ułatwienie dla naszych klientów, mogą kupować w godzinach które im najbardziej pasują i kiedy mają na to ochotę. Bogate opisy produktów i zdjęcia pomagają w podjęciu decyzji, a dzięki dedykowanemu panelowi klienta uzyskują informacje o statusie swojego zamówienia i zamówieniach historycznych.
Możliwość wyboru dogodnego sposobu płatności (w tym systemów szybkich płatności on-line) pozwala na szybkie zakupy i wzrost sprzedaży.
Załóż własny sklep internetowy i sprzedawaj towary 24h/7.
Platforma B2B to Twoja automatyczna hurtownia on-line, która jest dostępna dla klientów 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Dzięki rozwiązaniom B2B do sprzedaży on-line zwiększysz sprzedaż i zredukujesz koszty Twojego działu handlowego.
Nowoczesny świat sprzedaży B2B pozwala na odciążenie Twojego działu handlowego – klienci sami składają zamówienia w dedykowanym panelu.
Każdy zalogowany klient ma dostęp do własnych cenników, co więcej rabaty dla kontrahentów mogą być naliczane dynamicznie, np. na podstawie wysokości sprzedaży w poprzednim miesiącu lub kwartale.
Minimalizujesz liczbę błędnych zamówień, ponieważ klienta sam składa zamówienie.
Dzięki integracji z systemem ERP praca jest maksymalnie zautomatyzowana, optymalizujesz koszty kadrowe.
Platforma B2B zapewnia informację o zamówieniach w czasie rzeczywistym, dzięki temu na magazynie możesz trzymać dokładnie taką ilość towaru jaką potrzebujesz. Przy niskich stanach towarowych system sam może złożyć zamówienie dostawy.
Comarch B2B sprawdzone rozwiązanie dla hurtowni i partnerów
Omnichannel czyli sprzedaż wielokanałowa to trend przyszłości dostępny tu i teraz. Firmy, które zdecydowały się na wdrożenie kompleksowych rozwiązań omnichannel zdobywają przewagę konkurencyjną na rynku.
Omni (łac. wszystko) – jest to kontakt pomiędzy sprzedającym a kupującym za pomocą wszystkich dostępnych kanałów. Przykładowo sieć sklepów stacjonarnych, aplikacja mobilna, sklep internetow, handlowcy mobilni, Facebook marketplace, Allegro.
Co najważniejsze, w przypadku omnichannel wszystkie kanały kontaktu z klientem są zintegrowanych ze sobą. Dzięki temu klient może rozpocząć transakcje w jednym kanale, dokończyć w innym, a zareklamować produkt za pomocą jeszcze innego. W rezultacie zakupy stają się dla klienta proste i przyjemne, a właściciele firm rejestrują wzrost sprzedaży i lojalności klientów.
Ciągły przepływ klientów z kanałów tradycyjnych do internetowych stwarza wiele nowych okazji sprzedażowych, integracji różnych kanałów sprzedaży i zwiększenia zysków. Zakupy dla Twoich klientów staną się proste, szybkie i przyjemne.
Klient robiący zakupy w Twoim sklepie internetowym będzie mógł odebrać towary w jednym z Twoich sklepów stacjonarnych. Co więcej jeśli uda Ci się zidentyfikować klienta w sklepie fizycznym będziesz mógł mu zaproponować powiązane lub komplementarne produkty w kanale e-commerce.
Omnichannel wpływa na pozytywne doświadczenia zakupowe klienta, zwiększenie zadowolenia z zakupu i w konsekwencji wyższą sprzedaż.
Jeśli posiadasz sieć sklepów stacjonarnych, a dodatkowo jesteś zainteresowany handlem elektronicznym – omnichannel jest wprost stworzone dla Ciebie.
Odpowiedzią na potrzeby rynku e-commerce są kompleksowe narzędzia Comarch do sprzedaży internetowej.
Wdrożymy wybrane przez Ciebie rozwiązanie e-Commerce, skonfigurujemy zgodnie z projektem, uruchomimy i opublikujemy Twój sklep WWW lub platformę B2B.
Nasi specjaliści pomogą Ci w bieżącym funkcjonowaniu sklepu, rozwiążą pojawiające się problemy, pomogą wygenerować feed produktowy do porównywarek cen.
Stale analizujemy zmiany na rynku e-commerce i nowe trendy. Dzięki bogatemu doświadczeniu we wdrożeniach oprogramowania dla firm z różnych branż potrafimy doradzić najlepsze rozwiązania, zarówno dotyczące e-commerce jak i szeroko rozumianego omnichannel. Podpowiemy Ci na jakie funkcje zwrócić uwagę, jakie integracje wybrać i jak promować swój sklep internetowy. Zainstalujemy analitykę i powiemy jak z niej korzystać.
Sklep internetowy wymaga uporządkowania spraw formalnych. Należy wdrożyć regulamin sklepu, zasady zwrotów, politykę prywatności i procedury RODO. Naszym klientom polecamy kancelarię radców prawnych, która stworzy zgodne z prawem i bezpieczne dla właściciela sklepu regulaminy i inne wymagane dokumenty.
Dobrze wdrożona platforma e-commerce jest skuteczna i zautomatyzowana.
Wszystkie rozwiązania integrujemy z systemem nadrzędnym czyli firmowym programem ERP. Podpinamy wybrane silniki szybkich płatności on-line i integrujemy z firmami kurierskimi. Komunikujemy sklepy z porównywarkami cen (integracje Ceneo, Skąpiec, Google Shopping). Tworzymy dedykowane moduły (np. program do dynamicznej zmiany cen na podstawie cen konkurencji). Łączymy systemy w jedne spójny ekosystem, który komunikuje się bez udziału człowieka.
Trafne decyzje to decyzje oparte na twardych danych. W tym celu integrujemy sklepy z najpopularniejszymi systemami do analityki i marketing automation – Facebook Pixel, Google Analytics, Google Tag Manager, Edrone, Sales Manago. Dzięki temu nasi klienci mogą łatwiej dotrzeć do potencjalnych klientów, przypomnieć o niezrealizowanym zamówieniu za pomocą reklamy kontekstowej, odkryć nowe grupy klientów na Facebooku i optymalizować ścieżkę zakupową tak, żeby była jak najbardziej skuteczna.
Rozwiązania z obszaru e-Commerce
ul. Nasypowa 25A
85-342 Bydgoszcz
tel./faks 52 340 70 88
biuro@kantata.pl
ul. Pełczyńska 137
51-180 Wrocław
tel./faks 71 728 13 40
biuro@kantata.pl
ul. Grochowe Łąki 2a/29
61-752 Poznań
tel./faks 61 610 24 05
biuro@kantata.pl