E-commerce

Rozwiązania z obszaru e-Commerce

 

Pomimo, że handel internetowy jest znany od lat, rynek  e-commerce co roku rejestruje dwucyfrowe wzrosty. Nic nie wskazuje też na to, żeby ten trend miał się zmienić. Dlatego jeśli Twoja firma nie korzysta jeszcze z kanału sprzedaży internetowej, warto to zmienić!

ilustracja wektorowa support w ekranie komputera telefon ze screenem sklepu internetowego koszyk na zakupy e commerce

Wraz z rosnącą popularnością e-commerce, rosną też potrzeby klientów. Użytkownicy przyzwyczajają się do rozwiązań liderów branży i często oczekują ich wszędzie. Warto wdrażać nowoczesne platformy e-commerce ponieważ w ten sposób zyskamy lojalnych klientów i odciążymy dział handlowy.

Co więcej jeśli zakupy w Twoim sklepie internetowym będą dla klienta pozytywnym doświadczeniem, będzie on wydawał więcej i częściej i zwiększy wyniki sprzedaży Twojej firmy.

 

W przypadku handlu internetowego nie można zapominać również o analityce. Dzięki bezpośrednim kontaktom z klientem i możliwością śledzenia jego każdego kroku w sklepie, możemy lepiej poznać naszych klientów, przygotować bardziej trafną ofertę i dotrzeć do podobnych grup klientów. Ta zaleta jest szczególne istotna jeśli sprzedajesz swoje towary za pomocą hurtowni, które są naturalnym buforem między Twoją firmą, a Twoim klientem. Dzięki sprzedaży on-line jesteś w stanie nawiązać z nimi bezpośredni kontakt i poznać ich jak nigdy wcześniej.

Serwer wykresy z danymi szuflady z folderami analityka dla e commerce

 

Przykład:
Coca-Cola, pomimo gigantycznej globalnej sprzedaży miała problem z komunikacją z własnymi klientami. Wszystkie ich towary przechodziły przez dystrybutorów, hurtownie lub sklepy.

Dzięki wdrożeniu własnego sklepu internetowego z możliwością zamówienia butelek z dedykowanym napisem, Coca-Cola w końcu bezpośrednio poznała swoich klientów.

Sklep okazał się tak wielkim sukcesem, że dodane do niego zostały gadżety z logo Coca-Cola (bluzy, koszulki itp.). Pozwoliło to zwiększyć zarówno wartość sprzedaży w tym kanale jak i wartość pojedynczego koszyka w sklepie internetowym.

 

Sklep internetowy B2C

 

Prowadzenie sprzedaży za pomocą kanału internetowego pozwala pozyskać dużą liczbę klientów w krótkim czasie. Scentralizowany magazyn, niższe koszty pracownicze i brak kosztów punktów stacjonarnych generują dodatkowe oszczędności dla firmy. Dodatkowo sprzedaż można prowadzić 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.

 

Dzięki handlowi elektronicznemu wszystkie dokumenty mamy również w formie elektronicznej, dzięki temu łatwiej uporządkować procesy w firmie i uprościć obieg dokumentów.

 

ilustracja wektorowa e commerce smartfon z markizą ikona koszyka

Kolejnym plusem własnego sklepu internetowego jest lepszy kontakt z klientem i pełna analityka. Zyskujemy informacje o ścieżce zakupowej klientach i produktach, które często kupowane są razem. Na podstawie tej wiedzy można lepiej dostosować ofertę, zoptymalizować stany magazynowe i przygotowywać dopasowane akcje promocyjne i rabatowe.

 

Sklep internetowy to również duże ułatwienie dla naszych klientów, mogą kupować w godzinach które im najbardziej pasują i kiedy mają na to ochotę. Bogate opisy produktów i zdjęcia pomagają w podjęciu decyzji, a dzięki dedykowanemu panelowi klienta uzyskują informacje o statusie swojego zamówienia i zamówieniach historycznych.

 

Możliwość wyboru dogodnego sposobu płatności (w tym systemów szybkich płatności on-line) pozwala na szybkie zakupy i wzrost sprzedaży.

 

Załóż własny sklep internetowy i sprzedawaj towary 24h/7.


 

Platforma B2B

 

Platforma B2B to Twoja automatyczna hurtownia on-line, która jest dostępna dla klientów 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Dzięki rozwiązaniom B2B do sprzedaży on-line zwiększysz sprzedaż i zredukujesz koszty Twojego działu handlowego.

 

ilustracja wektorowa platforma B2B smartfon z markizą ikona B2B

Nowoczesny świat sprzedaży B2B pozwala na odciążenie Twojego działu handlowego – klienci sami składają zamówienia w dedykowanym panelu.

 

Każdy zalogowany klient ma dostęp do własnych cenników, co więcej rabaty dla kontrahentów mogą być naliczane dynamicznie, np. na podstawie wysokości sprzedaży w poprzednim miesiącu lub kwartale.

 

Minimalizujesz liczbę błędnych zamówień, ponieważ klienta sam składa zamówienie.

Dzięki integracji z systemem ERP praca jest maksymalnie zautomatyzowana, optymalizujesz koszty kadrowe.

 

Platforma B2B zapewnia informację o zamówieniach w czasie rzeczywistym, dzięki temu na magazynie możesz trzymać dokładnie taką ilość towaru jaką potrzebujesz. Przy niskich stanach towarowych system sam może złożyć zamówienie dostawy.

 

Comarch B2B sprawdzone rozwiązanie dla hurtowni i partnerów


 

Omnichannel

 

Omnichannel czyli sprzedaż wielokanałowa to trend przyszłości dostępny tu i teraz. Firmy, które zdecydowały się na wdrożenie kompleksowych rozwiązań omnichannel zdobywają przewagę konkurencyjną na rynku. 

 

E commerce

Według raportu Forrester Reaserch wprowadzenie sprzedaży omnichannel powoduje wzrost zysków o 25%!

Czym dokładnie jest omnichannel?

 

 

Omni (łac. wszystko) – jest to kontakt pomiędzy sprzedającym a kupującym za pomocą wszystkich dostępnych kanałów. Przykładowo sieć sklepów stacjonarnych, aplikacja mobilna, sklep internetow, handlowcy mobilni, Facebook marketplace, Allegro.

 

Co najważniejsze,  w przypadku omnichannel wszystkie kanały kontaktu z klientem są zintegrowanych ze sobą. Dzięki temu klient może rozpocząć transakcje w jednym kanale, dokończyć w innym, a zareklamować produkt za pomocą jeszcze innego. W rezultacie zakupy stają się dla klienta proste i przyjemne, a właściciele firm rejestrują wzrost sprzedaży i lojalności klientów.

 

ilustracja wektorowa e commerce paczki zakupy online zegar integracja facebook i allegro

Ciągły przepływ klientów z kanałów tradycyjnych do internetowych stwarza wiele nowych okazji sprzedażowych, integracji różnych kanałów sprzedaży i zwiększenia zysków. Zakupy dla Twoich klientów staną się proste, szybkie i przyjemne.

 

Klient robiący zakupy w Twoim sklepie internetowym będzie mógł odebrać towary w jednym z Twoich sklepów stacjonarnych. Co więcej jeśli uda Ci się zidentyfikować klienta w sklepie fizycznym będziesz mógł mu zaproponować powiązane lub komplementarne produkty w kanale e-commerce.

 

Omnichannel wpływa na pozytywne doświadczenia zakupowe klienta, zwiększenie zadowolenia z zakupu i w konsekwencji wyższą sprzedaż.

 

Jeśli posiadasz sieć sklepów stacjonarnych, a dodatkowo jesteś zainteresowany handlem elektronicznym – omnichannel jest wprost stworzone dla Ciebie.

 

 

Odpowiedzią na potrzeby rynku e-commerce są kompleksowe narzędzia Comarch do sprzedaży internetowej.

 

Korzyści z e-commerce w Twojej firmie:

 

  • Zautomatyzowana sprzedaż Twoich towarów i usług
  • Szybsza realizacja zleceń
  • Lepszy kontakt z klientem
  • Dodatkowy kanał dystrybucji 24h na dobę, 7 dni w tygodniu
  • Wygoda dla Twoich klientów. Mogą samodzielnie kupować produkty kiedy chcą i gdzie chcą
  • Zautomatyzowane i mierzalne działania marketingowe i sprzedażowe
  • Ograniczenie liczby pomyłek przy składaniu zamówień
  • Pełny dostęp klientów do informacji o ich zamówieniach i faktur
  • Odciążenie działu handlowego
  • Zwiększenie wartości sprzedaży dzięki rozwiązaniom typu cross-sell i up-sell
  • Zmniejszenie ilości rezygnacji z zakupu

Nasze kompetencje

 

Ikona kosz na zakupy e commerce
Wdrożenia sklepów internetowych i platform B2B

 

Wdrożymy wybrane przez Ciebie rozwiązanie e-Commerce, skonfigurujemy zgodnie z projektem, uruchomimy i opublikujemy Twój sklep WWW lub platformę B2B.

ikona koło ratunkowe wsparcie e commerce
Stała pomoc i obsługa

 

Nasi specjaliści pomogą Ci w bieżącym funkcjonowaniu sklepu, rozwiążą pojawiające się problemy, pomogą wygenerować feed produktowy do porównywarek cen.

ikona figura szachowa koń strategia e commerce
Strategia e-commerce
i doradztwo

 

Stale analizujemy zmiany na rynku e-commerce i nowe trendy. Dzięki bogatemu doświadczeniu we wdrożeniach oprogramowania dla firm z różnych branż potrafimy doradzić najlepsze rozwiązania, zarówno dotyczące e-commerce jak i szeroko rozumianego omnichannel. Podpowiemy Ci na jakie funkcje zwrócić uwagę, jakie integracje wybrać i jak promować swój sklep internetowy. Zainstalujemy analitykę i powiemy jak z niej korzystać.

Ikona dokumant znak ok paragraf regulamin sklepu internetowego kwestie formalne w e commerce
Kwestie formalne

 

Sklep internetowy wymaga uporządkowania spraw formalnych. Należy wdrożyć regulamin sklepu, zasady zwrotów, politykę prywatności i procedury RODO. Naszym klientom polecamy kancelarię radców prawnych, która stworzy zgodne z prawem i bezpieczne dla właściciela sklepu regulaminy i inne wymagane dokumenty.

ikona okna ze znakiem oprogramowania integracje e commerce
Integracje e-Commerce

 

Dobrze wdrożona platforma e-commerce jest skuteczna i zautomatyzowana.

Wszystkie rozwiązania integrujemy z systemem nadrzędnym czyli firmowym programem ERP. Podpinamy wybrane silniki szybkich płatności on-line i integrujemy z firmami kurierskimi. Komunikujemy sklepy z porównywarkami cen (integracje Ceneo, Skąpiec, Google Shopping). Tworzymy dedykowane moduły (np. program do dynamicznej zmiany cen na podstawie cen konkurencji). Łączymy systemy w jedne spójny ekosystem, który komunikuje się bez udziału człowieka. 

 

ikona diagramy i lupa e commerce
Optymalizacje sklepów

 

Trafne decyzje to decyzje oparte na twardych danych. W tym celu integrujemy sklepy z najpopularniejszymi systemami do analityki i marketing automationFacebook Pixel, Google Analytics, Google Tag Manager, Edrone, Sales Manago. Dzięki temu nasi klienci mogą łatwiej dotrzeć do potencjalnych klientów, przypomnieć o niezrealizowanym zamówieniu za pomocą reklamy kontekstowej, odkryć nowe grupy klientów na Facebooku i optymalizować ścieżkę zakupową tak, żeby była jak najbardziej skuteczna.

 

Rozwiązania z obszaru e-Commerce

comarch erp xl 240

Comarch ERP XL

logo erp optima m

Comarch ERP Optima

comarch erp xt 240px

Comarch ERP XT

comarch wms 240px

Comarch WMS

comarch e sklep s

Comarch E-Sklep

logotyp comarch b2c s

Comarch B2B

comarch e commerce 240px

Omnichannel

Ikona integracja oprogramowania

Integracja oprogramowania

Kontakt

Bydgoszcz / Wrocław / Poznań /
Oddział Bydgoszcz

ul. Nasypowa 25A
85-342 Bydgoszcz

tel./faks 52 340 70 88
biuro@kantata.pl

Oddział Wrocław

ul. Pełczyńska 137
51-180 Wrocław
tel./faks 71 728 13 40
biuro@kantata.pl

Oddział Poznań

ul. Grochowe Łąki 2a/29
61-752 Poznań
tel./faks 61 610 24 05
biuro@kantata.pl

Sprawdź ile kosztuje system ERP

Produkcja / MES
CRM
WMS / Magazyn
Kadry i Płace / HR / RCP
Księgowość
BI / Controlling
DMS / Workflow / Procesy
B2B

Mapa strony